Retour Melden

Hoe werkt een omruiling of retour ?

Bij een online aankoop beschikt u over een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van de goederen, waarbinnen u een beroep kunt doen op het herroepingsrecht en uw toestel retour kan sturen. Een retourzending kan enkel en alleen nadat u een schriftelijk akkoord ontving van onze klantendienst: per mail, messenger, chat of andere digitale communicatiekanalen. Het toestel dient onder de volgende voorwaarden teruggestuurd te worden: compleet, inclusief alle accessoires (kabels, afstandsbediening, garantieattest, handleiding, …), in de originele, onbeschadigde verpakking, klaar voor herverkoop en samen met een copie van uw kassaticket en het schriftelijk akkoord voor de retour.

De retourtermijn start dan pas wanneer alles bezorgd is.

Wat je mag retourneren

Binnen de retourtermijn mag je je bestelde artikel redelijkerwijs uitproberen om te weten of het naar behoren werkt en of je er blij mee bent. Net zoals dat je kleding en schoenen past in een winkel, mag je een artikel dat je via een website bestelt, testen om te kijken of het bevalt en of het voldoet aan je eisen. Verder mag je het artikel kosteloos retourneren. Je mag het artikel niet volledig in gebruik nemen als je nog niet weet of je het houdt.

Verpak je artikel stevig

Het liefst in de originele doos en liefst met transparante plakband.

Dit kun je niet retourneren

  • Cadeaubonnen en -kaarten
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet retour mogen (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Digitale artikelen (ebooks, luisterboeken en games)
  • Software abonnementen/producten (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Audio-opnamen, video-opnamen, dvd’s en computerprogrammatuur (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Artikelen die op maat/persoonlijk gemaakt worden, zoals gegraveerd bestek en op maat gemaakte gordijnen
  • Bloemen, planten en kerstbomen die een beperkte houdbaarheid hebben
  • Het artikel mag alleen eenmalig gebruikt zijn
  • Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden.

Beschadigd of defect artikel ontvangen?

Meld je artikel binnen de retourtermijn retour in je account en geef dit via de retourreden aan ons door.

Gratis retourneren

Retourneren is bij ons altijd gratis.

Wat van jullie verwacht word is :

– Verpak of bescherm toestel zo goed mogelijk zodat er geen schade ontstaat tijdens retour.

– Print uw bestelbon Factuur/ uit en noteer erop met pen wat de reden is van retour.

Attentie : Gebruikte toestellen worden niet 100% terug betaald!

Nadat wij uw toestel ontvangen hebben zullen wij het nakijken en volgens het status overgaan naar deels of volledig uitbetaling.